lifeisgreen

Alla inlägg under oktober 2011

Av gabby ♥ - 31 oktober 2011 21:09

Hej. Nu är jag hemma igen efter en rolig helg! Alltid jättekul att träffa släkten. ♥ Imorgon ska jag till tandis sen vet jag inte om jag träffar någon kompis, pappa är ledig så jag kanske tvingar med han till bokhandeln... ääääälskar att läsa :) lånade fyra böcker förra veckan, ska nu påbörja sista boken..

Ja iallafall, nu ska jag kolla lite bloggar sen umgås jag med familjen. puss!



Förresten.... GLAD HALLOWEEN!      

Av gabby ♥ - 30 oktober 2011 19:56

Hej. Ber om ursäkt för att jag inte bloggat alls sen i torsdags. Men nu blev det iallafall så att vi åkte efter att jag varit på pistaschia med tjejerna. Gick ändå rätt snabbt, med tanke på att det är fem timmar upp dit.. men ja. När vi kom dit var pappas lillebror (min fabror) och hans tjej där, och senare kom också min andre farbror, pappas storebror, och Liisa, min kusin. Hela helgen har varit jätterolig! Jag och Liisa har skrattat en hel del, spelat spel, och knasat oss som vanligt. Var ute och gick idag och strax efter det åkte alla - så nu är det bara jag, pappa & farmor kvar här, haha. Känns lite tråkigt just nu eftersom jag inte har något att göra när inte Liisa är här men får väl hitt på nåt. Hade med mig två böcker hit, och har läst ut den ena medan jag bara har tre kapitel kvar i den andra boken.. känns ju kul..? Måste spara de kapitlen tills ikväll, har svårt och bara lägga mig ner och sova, vill helst läsa innan. Intresseklubben antecknar.. börjar bli lite småtrött med tanke på att jag och kusin somnade halv tre i fredags och två igår.. haha. Därav det tråkiga inlägget! Men nu ska jag ladda in bilderna från i förmiddags och sen sätter jag mig väl och ritar eller spelar nåt spel för att få lite roligare.. Åker hem imorgon, så på tisdag ska jag försöka komma igång med bloggandet igen! Bloggar alltså inte imorgon eftersom dagen kommer gå ut på att packa ihop allting och sedan sitta i en bil i några timmar.. pusshej

 

Av gabby ♥ - 27 oktober 2011 19:43

Hej. Förlåt för att jag inte bloggat idag, men skola som vanligt och sen plugga jag lite till proven vi har imorgon, har ett i orientering och ett i kemi, tycker jag kan de. Sen vid ett imorgon ska vi på nån sån musikal på wieselgren, och efter det slutar vi. Jag, Sanna, Ebba, Emma och Liv sticker då till Pistaschia och har det mysigt. Sen är det ju höstlov! Riktigt nice! Sticker till farmor under helgen, vet inte om vi sticker imorgon kväll eller lördag morgon. Fick även veta idag att min saknade kusin kommer också! Jättemysigt! ♥ Resten av veckan är lite osäker, men någon dag ska jag ha sovis med sanna, och nån dag kommer mormor hit ner! Men nu måste jag verkligen packa, ifall det nu skulle bli så att vi åker imorgon. hinner tyvärr inte dag-saken idag, tror jag. vi får se. pusshej! ♥


bild från fyran/femman när vi hade konsert. Körde "Sweet About Me" med Gabriella Cilmi.  

Av gabby ♥ - 26 oktober 2011 17:14

Dag 7 - Morgonrutiner


Kan inte ge en exakt tid när jag går upp på morgnarna, eftersom vi börjar olika tider varje dag men när vi börjar vid nio går jag upp vid kvart i åtta kanske, när vi börjar runt åtta så strax innan sju. Om jag måste duscha innan går jag upp tjugo minuter tidigare ungefär. Går upp och tvättar mig i ansiktet, klär på mig, fixar håret sen går jag ner och äter frukost. Efter det ringer jag ebba eller så ringer hon mig. Går upp och borstar tänderna sen kommer ebba och cyklar till skolan. Ibland går vi. 


På helger vaknar jag runt nio-halv tio och går ner till tv:n och sen äter jag frukost. Tar det ganska lugnt på helgerna. Dröjer innan jag gör mig iordning. När jag väl gjort det så kanske jag bara slappar annars försöker jag få tag i någon kompis. 

Av gabby ♥ - 26 oktober 2011 15:29

Hej. Kom hem från skolan för ett tag sedan. Har nyss tagit en skål med flingor om ni nu ville veta..? 

Skulle nog egentligen vara med Julia idag men iochmed att jag var sjuk igår så har jag fortfarande ont i halsen och är rätt trött. Så ska nog smsa henne nu att jag inte orkar ;$ Men jaja, nu ska jag gå ner och göra mig själv en macka sen ska jag kolla på Top Model, och efter det pluggar jag nog lite NO.. men ja, pusshej! hörs väl sen, antar jag.

 

Av gabby ♥ - 25 oktober 2011 20:00

NI BEHÖVER INTE LÄSA VILL BARA SKRIVA AV MIG

Nu är jag trött på det här. Idag ska ALLA tonåringar hålla på att säga att de är så tjocka och måste banta och massa sånt, när de egentligen är pinnsmala? De tycker det inte egentligen, de vill bara ha uppmärksamhet och de vill att alla ska svara de med att 'nej, du är jättesmal, det är jag som är tjock!'. Jag menar, det är ju bara fånigt? Var nöjd med den du är istället. Alla ska även säga att de är fula, och jag säger inte att jag inte själv säger det men jag tycker det också är fånigt. Jag säger detta till mig själv också, för jag är inte alltid nöjd med hur jag ser ut, men ibland måste man ändå bara kunna acceptera vem man är. Ingen är perfekt? Inte ens modellerna man ser på tidningarna. Oftast är de redigerade på bilderna. Alla får finnar och det går inte att göra något åt. Har ingen aning om varför jag skriver detta men blir bara så sjukt trött på att alla tjejer är likadana. Ingen kan liksom acceptera att man kan vara söt ibland, eller att man är värd att få vara lite ego ibland, tycka man själv är söt, att man har snygg klädstil eller att man helt enkelt är nöjd med sig själv. Innerst inne är alla nöjda med åtminstone någonting med sig själv. Det behöver inte vara mycket men vissa är nöjda med sitt hår, andra med hela sitt ansikte, andra med sin sångröst till exempel. Jag är absolut inte något av det där, jag är inte nöjd med mig själv. Men jag tycker absolut inte jag själv är tjock. Det vet jag. Jag tycker inte heller jag är speciellt söt, men jag skulle samtidigt inte vilja byta utseende med någon annan, för då skulle det ändå vara något jag skulle vilja ändra på. Det är alltid något som man är missnöjd med sig själv, det går inte att undvika men man kan istället bortse från de dåliga sakerna och vara nöjd med de bra sakerna. Det kanske finns andra som avundar just det du är missnöjd med? Och tänk efter lite innan ni säger att ni är tjocka, tänk så sitter det en lite större tjej bredvid er och hör detta medan ni är smala? Hur tror ni hon känner då..? Det kanske inte är menat illa men ibland sårar ord mer än slag.. Ni behöver inte läsa eller kommentera eller något sånt, vill bara skriva av mig. Är heller inte ute efter uppmärksamhet.

Av gabby ♥ - 25 oktober 2011 12:20

Dag 6 - Vad gör du efter skolan

Ja.. När jag kommer hem från skolan går jag direkt till kylskåpet haha. Nämen, tar oftast en skål yoghurt och flingor, knäckebröd och ett glas oboý. Efter det sätter jag mig vid teven och medan jag äter kollar jag på Top Model. Efter jag ätit gör jag mina läxor, och efter det sticker jag till träningen. Tränar måndagar och torsdagar. Är oftast inte så mycket med kompisar längre, eftersom läxorna går före. Men när jag väl är med kompisar brukar vi typ fota, göra läxor och ha allmänt skoj. Hoppas ni nöjde er med denna information! pusshej ♥

 

Av gabby ♥ - 25 oktober 2011 11:57

Gud vad svårt! Har jättemånga bilder jag tycker lite extra mycket om men om jag bara får välja en så blir det nog denna.

 

tycker det är en mysig höstbild.

Sök i bloggen

Presentation


Hej! Jag som driver den här bloggen heter Gabriella, är 14 år, och intresserad av handboll, musik och framför allt fotografering. Här kan ni ta del av mina bilder! Hoppas ni är här för att stanna så gör jag mitt bästa för att uppdatera er om det senaste!

VIKTIGT

Alla bilder på denna bloggen har JAG tagit, om inget annat.Det är därför FÖRBJUDET att kopiera eller ta någonting från min blogg, UTAN att ha frågat MIG och fått tillåtelse! 

Fråga mig

19 besvarade frågor

Omröstning

Vilken kamera är bäst?
 Canon
 Sony
 Nikon
 Olympus
 Pentax

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Min Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards