lifeisgreen

Alla inlägg den 20 december 2012

Av gabby ♥ - 20 december 2012 18:28

Hola! Idag har det varit en rolig dag i skolan. Vi skulle skapa en dikt, låt eller dans som hade  något med julen att göra och som skulle ha ett par julord i sig. Efter skolan gick jag, Emma, Liv och Ebba till pizzerian vid vårt kvarter och käkade pizza, precis som förra året. Sen gick vi vidare hem till mig och körde ett julklappsspel, fick Liv's paket: En parfym, ett par hörlurar och en mugg! Sen hade vi bara allmänt roligt! Nu sitter jag och lyssnar på 1D (<3) när jag egentligen skulle packa.. ska sätta igång med det så snart som möjligt. Imorgon är det sista dagen i skolan 2012 och första dagen på jullovet! :D

Börjar nio och slutar runt tolv, och allt vi iprincip skulle göra var att se på film, dansa juldans med de mindre klasserna och sen få våra betyg.. Efter skolan sticker vi uppåt som sagt, så det kommer nte bli någon bra uppdatering dem här dagarna, bara så ni vet. Men ska se om jag kan fixa några tidsinställda inlägg :)


HA DET BRA och God Jul och Gott Nytt År om vi inte hörs innan dess. KRAM


Av gabby ♥ - 20 december 2012 18:15

Sanna

1. Vad skulle du gjort om du var en kille för en dag? 

Svar: Beundrat mina magrutor, haha! Nejmen.. Vet faktiskt inte, trivs med att vara tjej.
2. Mobil/Dator

Svar: Mobil!
3. Tipsa några bra filmer!

Hunger Games, Panic Room, Super 8, The Amazing Spiderman(!!), Something Borrowed (sån mysig film man mår bra av)

 
4. Vad hade du valt om du hade fått välja mellan 1 000 000 kr eller 50% chans att du fick 10 000 000 ?

Svar: 1 000 000 kr, för då får man ju liksom en miljon, har man otur på det andra får man ju inget. ;)
5. Vad hade du velat heta om du inte hade hetat gabriella? :D

Svar: Vet faktiskt inte.. Skulle antagligen hetat Eyla eller Linnea om jag inte hetat Gabriella, så kanske något av dem. Annars tycker jag Stella, Isabelle och Sofie är fina namn.
Kram

Kraam


Maja

1. Varför började du blogga?

Svar: Ärligt talat vet jag inte. Jag har alltid tyckt om att skriva så tyckte väl att det passade mig, antar jag. 
2. Om du fick välja precis hur & vad du ville, hur skulle din drömkille se ut / vara ?;) haha..

Svar: Mogen, rolig, avslappnad, påhittig och gullig, lite galen haha.. Inget krav på utseendet, men han ska ju se bra ut och det skadar ju inte direkt om han har magrutor ;$ 

 
3. Ditt roligaste minne ? :D

Svar: Har så otroligt många! Men ett roligt minne jag nog aldrig kommer glömma var när min klass i sexan åkte upp till Göteborg. Gick på Nordstan, myste, hade allmänt roligt och sen nästa dag åkte vi till Lisberg. Åååh, saknar det så mycket och det var så himla roligt!! ♥

 

Märta

1. Vad tycker du är roligast, stå i mål eller vara utespelare? (handboll)

Svar: Tycker det är jätteroligt både och! Hade jag fått bestämma skulle jag varit både ute- och målvakt. Men risken är ju att om man väljer att bli målvakt, och sen efter något år ångrar sig så har man ju tappat jättemycket "utespelarteknik" och ligger efter alla andra.
2. Vilken är den bästa filmen du har sett? ;)

Svar: Kan omöjligt välja just en! Men jag gillar Twilight-serien, HungerGames, Spiderman, Stepbrothers och måååånga fler.
3. Vem är snyggast av Edward eller Peter pan? 

Svar: Edward.
4. Vad vill du att dina barn ska heta och varför?

Svar: Stella, Isabelle, Sofie (observera att jag helst vill ha tjejer haha) för att jag inte fick heta det, haha!! Och killnamn kanske David, Lukas eller Daniel. Vet verkligen inte suger på namn haha.
5. Om du fick välja mellan 2 kg choklad eller 4 kg "vanligt" godis, vilket hade du valt?

Svar: Även om det hur gott som helst med choklad så kan det bli lite godare med variation, så vanligt godis! ;)
6. Om du hade fått välja mellan de här tre sakerna, vilken hade du tagit med dig till en öde ö? Dator, mobil, vän?

Svar: Om det är en öde ö så är det ju förmodligen inte täckning, så en vän! En kompis gör ju allt så mycket roligare! 
7. Vilken är den bästa sporten du vet? (förutom handboll)

Svar: Vet inte..Har inte någon direkt favorit efter handboll.. Tycker badminton är rätt roligt, fotboll är helt okej och dans är faktiskt roligt!! (om det räknas som sport?)
8. Vilken var din bästa leksak när du var liten?

Svar: Förmodligen Barbie.. Eller gosedjur och dockor.
9. Hur många vindrutor får du plats med i munnen? (visa!)

Svar: Har tyvärr inga vindruvor, haha!


10. Vilken är din favorit tid på året? :)

Svar: Hösten! Gillar alla årstider men hösten är det något annorlunda med.. Det är så mysigt, man får tända massa mysiga ljus, träden och löven blir så fina, frosten kommer på morgonen och när man är ute så är det sån frisk luft, lagom kall och lagom varm! Sen är ju kläderna ingenting att klaga på heller hehe...

 

 

Ebba
1. vilka är dina favorit trosor? visa bild, tack!
Svar:    haha   
2. vem är av dina vänner vänder du dig först till om det har hänt något?
Svar: Jag vänder mig först och främst till mina föräldrar. Men vännerna är det dig, Märta och Felicia.
3. vad kan du verkligen inte leva utan?
Svar: Syre! 
4. vad är det värsta du vet? (förutom mördarsniglar,haha)
Svar: Lögner, falska människor och fiskbullar.
5. din favorit outfit?

Svar: Jag har ju rätt så varierad stil, men en outfit jag tycker är jättefin är ett par mörka stuprörsjeans, en ljusare stickad oversizetröja och någon fin scarf. 

 

 

Tack till er som tog er tid att ställa några frågor!! :D
 
 
FÖRLÅT ATT DET BLEV NÅGRA MÅNADER FÖRSENAT. HAR LEGAT SOM ETT UTKAST HUR LÄNGE SOM HELST hahaha

Sök i bloggen

Presentation


Hej! Jag som driver den här bloggen heter Gabriella, är 14 år, och intresserad av handboll, musik och framför allt fotografering. Här kan ni ta del av mina bilder! Hoppas ni är här för att stanna så gör jag mitt bästa för att uppdatera er om det senaste!

VIKTIGT

Alla bilder på denna bloggen har JAG tagit, om inget annat.Det är därför FÖRBJUDET att kopiera eller ta någonting från min blogg, UTAN att ha frågat MIG och fått tillåtelse! 

Fråga mig

19 besvarade frågor

Omröstning

Vilken kamera är bäst?
 Canon
 Sony
 Nikon
 Olympus
 Pentax

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Min Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards