lifeisgreen

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av gabby ♥ - 9 maj 2011 20:52

 

Under ytan - Cecilia Lidbeck


På ytan är hon, Suss, en ganska vanlig högstadietjej: söt, rätt populär, hyfsat bra i skolan, hon har det bra, fastän hon har hopplösa föräldrar som bara tjatar och förmanar. Ingen anar att hon egentligen är ämnad för något helt annat än ett vanligt Svensson-liv. 
Han, Henke, är klassens tuffa snygging, alla tjejerna gillar honom, han är lite farlig och oförutsägbar, ingen vet hur hans hemliga verklighet ser ut. Förhållandet mellan Suss och Henke verkar från början dömt att misslyckas. Men när förälskelsen drabbar en och man möter en annan person som förstår vem man verkligen är, då finns det inget val. En stark historia om kärlek. 


Jag tyckte boken var jättebra, på omslaget och på baksidan verkar det som vilken bok som helst, tråkig och vanlig. Men det är nog det där vanliga som gör att man blir så fast vid den. Det handlar om (som titeln säger) att allt kan verka jättebra, men under ytan så finns en hemlighet som man inte kan säga till någon. 


Jag tyckte att boken var svår att lägga undan när man väl börjat läsa den och om det hade funnits en uppföljare hade jag helt klart läst den också. 

Boken var rätt lättläst, men den var ändå mysig och jättebra.


BOKEN FÅR I BETYG AV MIG:

     

5/5


Jag rekommenderar den till alla som gillar vardagliga böcker om kärlek, vänskap, svek och .. humor!


puss&kram    

Av gabby ♥ - 9 maj 2011 20:27

Godkväll god kväll !  

Kollade nyss på Bachelorette (?) och sitter nu och lyssnar på musik.

Träningen idag hölls utomhus och var jätterolig!

Imorgon är det Skol-OS i fotboll, på norrvalla. Ett lycka till kanske?? ;)

Kanske bloggar när jag kommer hem.


NU ÄR DET BARA ÅTTA DAGAR KVAR TILLS VÅR KLASS ÅKER TILL GÖTLABORG! :D

hihi kommer bli hur kul som helst! ♥


snälla, om ni har något förslag, skriv det här nere, på vad jag skulle kunna ha som veckans "någonting" eller vad som helst!


Ha de'! 

Av gabby ♥ - 9 maj 2011 16:48

Hej! Veckans blogg blir :

Min fotoblogg


&


Mimmi Franke


Men det blir no sista veckans blogg, eftersom jag inte har några bloggar kvar!

Ska se om jag kan hitta på något annat, roligt
;)


Nu ska jag strax till handbollen så ska packa väskan och sånt nu, ha det bra!

Om ni har tur så kommer ett inlägg senare, man vet aldrig med mig, haha xd


puss&kram

 

    bilder från när vi var och tog modellbilder :)

(kanske ett år sen..)



Sök i bloggen

Presentation


Hej! Jag som driver den här bloggen heter Gabriella, är 14 år, och intresserad av handboll, musik och framför allt fotografering. Här kan ni ta del av mina bilder! Hoppas ni är här för att stanna så gör jag mitt bästa för att uppdatera er om det senaste!

VIKTIGT

Alla bilder på denna bloggen har JAG tagit, om inget annat.Det är därför FÖRBJUDET att kopiera eller ta någonting från min blogg, UTAN att ha frågat MIG och fått tillåtelse! 

Fråga mig

19 besvarade frågor

Omröstning

Vilken kamera är bäst?
 Canon
 Sony
 Nikon
 Olympus
 Pentax

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Min Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards