lifeisgreen

Alla inlägg under augusti 2011

Av gabby ♥ - 3 augusti 2011 18:15

Hej! Var nere på stranden ungefär vid två med Julia. Låg och solade och badade lite. Sen gick vi och köpte och glass och solade lite till. Märkte nyss att jag blivit brun idaag, jippiee! nejmen, jag är så bleek.. Efter stranden (vi tröttnade xd) så stack vi hem till mig och måla våra naglar och sen dampade vi lite i en chatt på julias facebook. haha.  och nu så stack nyss julia hem...nu ska jag strax duscha, såfort duschen blir ledig haha. Uppdaterar mer senare, puss&kram ♥

   HAHAH

Av gabby ♥ - 3 augusti 2011 12:28

sticker ner till stranden ett tag när jag har ätit. vilket betyder dåligt uppdaterande! men med det här vädret spelar det väl ingen roll? ingen är väl ändå inne och sitter och degar framför datorn? ;)

ha en bra och solig dag, kram ♥

   väldigt...normalt..(?)

Av gabby ♥ - 3 augusti 2011 12:07

  saknade kusin Liisa :( <3<3

Av gabby ♥ - 3 augusti 2011 11:59

Godmorgon! Eller kanske inte.. vaknade vid halv elva ungefär, låg och läste ett tag och gick sedan ner för att äta frukost. Idag är det ju hur varmt som helst, och julia undrade nyss om jag ville hänga med ner till stranden. Så om jag kan så blir det nog så idag. Nu ska jag göra mig iordning och vänta på ett samtal från mamma, måste höra om jag skulle göra något idag. hehehe, har glömt (a) Hör av mig sen om jag ska med ner, isåfall blir det ingen bra uppdatering idag. puss och kram ♥

   häftig fågel vi såg när mamma hoppa fallskärm.

Av gabby ♥ - 2 augusti 2011 15:43

Åt för ett tag sedan och ska strax ut i solen igen. Ville bara uppdatera lite. Bjuder på lite bilder för att göra inlägget roligare. Nu ska jag ta en glass, hörs sen. ♥

       bilderna är inte tagna idag, utan typ för två - tre veckor sen 

Av gabby ♥ - 2 augusti 2011 13:05

  ebba , jag tror du kommer dampa på mig för den här bilden, men vet du vad? då dampar jag tillbaks, sådeså. :(

Av gabby ♥ - 2 augusti 2011 12:49

Vaknade vid typ nio idag och åt frukost och sånt. Satt ute i solen ett tag och ska snart ut igen. Måste passa på när solen äntligen visar sig! Bloggar efter jag har ätit, ♥

 

Av gabby ♥ - 1 augusti 2011 22:34

Alla tjejer ska göra detta.


vem ringde dig senast?: Mamma
vem kramade dej senast?: Julia
vad står det i ditt sjätte sms och vem är det ifrån? skynda dig xd

vad brukar folk få för intryck av dig? haha att jag har damp.
Har du någon gång klätt dig horigt?: ööööh nej? :s
har folk kallat dig slampa?: nepp
har du kallat någon för slampa?: nepp
har du slått någon riktig hårt?: yes
använder du parfym?: japp

vad brukar du få mest komplimanger för?: mina ögon mitt hår osv :o.
vill du ut och festa nu?: nej, palla
vad är klockan?: 22:38
vilken färg har din mobil?: svart
vad ska du göra nu?: skynda mig igenom frågorna och sen soooova är skittrött
har du svårt att släppa andra dig tätt på livet? beror på
känner du att du orkar en fråga till? kanske
vad tänker du när du vaknar?: godmmorgon världen vilken vacker da'! nääää, typ 'åh, jag vill sova meer.'
kan du gå utan smink?: sminkar mig bara när jag ska va extra fin, så ja 
----------------------------------------------------
Du har...
( ) ...låst in dina moppednycklar i mopeden?
(x) ...sprayat hårspray i ögat?
(x) ...trasslat in ditt hår i hårborsten?
(x) ...gått in i en lyktstolpe?
(x) ...fått tuggummi i håret?
( ) ...fastnat med tungan i ett räcke på vintern?
( ) ...slagit sönder ett glas när du ska hålla tal?
(x) ...missat blomkrukan när du skulle vattna blommorna?
(x) ...trampat barfota på en igelkott, spik eller liknande
(x) ...tagit på vänsterskon på högerfoten och tvärt om?
(x) ...slagit dig på fingret med en hammare?
(x) ...råkat trycka på stängav-knappen på datorn?
(x) ...snubblat på en fotboll?
( ) ...gett kattmat till din hund?
(x) ...kallat en lärare för mamma eller pappa?
( ) ...stoppat in en cigarett på fel håll i munnen?
( ) ...fått IG på fler än fem prov i rad?
(x) ...sprungit på ett litet barn?
(x) ...gått i en vattenpöl med ett hål i skosulan?
(x) ...tryckt in din nyckel i fel skåp i skolan och försökt att öppna?

Multiplicera nu ditt resultat med 5



14x5= 70


00-25% Du är rena geniet
25-50% Du kan ju vara smartare..
50-75% Du kanske borde gå ett extra år i skolan? inte frivilligt :(
75-100% Sök hjälp! 


---------------------------------------------------------------
Du är kär nu - nej!
Du har sårat nån så de börjat gråta - vet inte, hoppas inte
Nån har sårat dig så du börjat gråta - yes
Du har haft ett förhållande som varade över 10 månader - nej
Du har haft ett förhållande som varade över ett år - nej
Du har haft ett förhållande som varade över två år - NEJ

ÄRLIGHET
Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra
 - ja
Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra - ja
Jag har smygit ut utan lov - nej.
Jag har ljugit om var jag är för någon - tror inte det
Jag har en hemlighet som ingen vet - ja
Jag har struntat i ett prov - nej


DÅLIGA TIDER
Jag har druckit alkohol
 - ja , flera gånger när jag trott att det är typ sprite eller ngt liknande
Jag dricker mig berusad minst än en gång i månaden - aldrig
Jag kan inte svälja piller - jo
Jag har tagit mediciner mot depression - nej
Jag har anorexi och/eller bulimi - nix
Jag har sovit en hel dag utan att ha behövt det - nästan
Jag har vaknat gråtande - ja, mitt i natten
Jag har somnat gråtande - japp


DÖDEN
Jag hatar begravningar - har aldrig varit på någon så vet inte xddd
Jag har sett någon dö - nä men skadas
Någon nära till mig har försökt begå självmord - eh.. 
Någon nära till mig har begått självmord - nej.

ERFARENHETER

Jag har tappat bort mig i min hemstad - hahha, yes
Jag har sett en fallande stjärna - nej
Jag har önskat då jag sett en fallande stjärna - nejj
Jag har tryckt på alla knappar i en hiss - hahah ja
Har sparkat en kille mellan benen -nej
Har hoppat fallskärm från ett flygplan - nej, 
Druckit en hel liter mjölk på en timme - nej
Jag har medverkat i en teater - jaooooo
Har träffat någon från internet i det verkliga livet - aa
Du har fångat en snöflinga med tungan - ja
Jag har suttit på ett tak på natten - vet inte
Jag har aprillat någon - sånt aprilskämt? många gångr, men sällan ngn går på det
Jag har åkt taxi - japp
Jag har ätit sushi - neej.
Jag har åkt snowboard - neej

----------------------------------------------

Har du gjort tjugo av dessa saker är du blond.

[x] Ett tuggummi har fallit ur min mun när jag pratar.
[x] Ett tuggummi har fallit ur min mun när jag INTE pratar.
[x] Jag har gått in i en glasdörr/fönster.
[x] Jag har gått ur/gått in i ett fordon som ännu är i rörelse.
[xxxxx] Jag har skrattat åt något som jag börjar tänka på och då har folk tittat konstigt på mig.
Antal: 5


[x] Jag har gått in i ett träd.
[x] Jag har försökt slicka mig på armbågen.
[x] Jag visste inte att Alfabetssången och Blinka lilla stjärna har samma melodi.
[x] Jag försökte just sjunga dom.
[x] Jag har snubblat i mina skosnören och ramlat.
Antal: 5


[ ] Jag har blivit kvävd i mitt eget spott.
[ ] Jag har sett Matrix men förstår den ännu inte.
[x] Jag är/har varit blond. 
[] Folk har kallat dig senreagerad.
[] Jag har i misstag fått något att fatta eld.
Antal: 1


[ ] Jag har försökt dricka något men märkt att de kommit från din näsa.
[/] Jag har somnat på en lektion.
[ ] Om någon säger "fjärt" så skrattar jag.
[x] Ibland märker jag att jag inte tänker.
Antal: 1½


[x] Jag har börjat berätta något men sen glömt vad det var.
[x] Folk går ofta iväg från mig och himlar med ögonen.
[ ] Jag blir ofta ombedd att höra efter min inre röst.
[/] Jag räknar med fingarna fast det är enkla tal som t.ex 7+9
[ ] Jag har ätit ett kryp. 
Antal: 2½


[x] Du gör detta fast du egentligen skulle göra något viktigt. 
[x] Jag har klätt på mig kläderna fel väg.
[x] Jag har sökt efter något väldigt länge men sedan märkt att du har det i handen eller fickan. 
[x] Jag har skickat kedjebrev för att jag varit rädd för "om du inte gör detta" - förbannelsen. 
[x] Jag har tappat fat, glas eller bestick.
Antal: 5


[x] Jag använder ordet "smart"
[x] Jag använder ordet "coolt" 
[ ] Jag ser döda människor och de är mina enda vänner.
[ ] Mina vänner svär inte.
[ ] Jag slår i mitt huvud om jag gör bort mig.
Antal: 2


[x] Jag har fallit av en stol.
[x] Jag ligger ibland och försöker få fram figurer ur takets mönster.
[x] Jag säger "ööh" flera gånger om dagen.
Antal: 3


SUMMA: 25 ... hehe.

Sök i bloggen

Presentation


Hej! Jag som driver den här bloggen heter Gabriella, är 14 år, och intresserad av handboll, musik och framför allt fotografering. Här kan ni ta del av mina bilder! Hoppas ni är här för att stanna så gör jag mitt bästa för att uppdatera er om det senaste!

VIKTIGT

Alla bilder på denna bloggen har JAG tagit, om inget annat.Det är därför FÖRBJUDET att kopiera eller ta någonting från min blogg, UTAN att ha frågat MIG och fått tillåtelse! 

Fråga mig

19 besvarade frågor

Omröstning

Vilken kamera är bäst?
 Canon
 Sony
 Nikon
 Olympus
 Pentax

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Min Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards